door Dentsu Aegis Network, partner | 2 juni 2017, 13:58 in Merk & Strategie
#HBBTV #Carat #Isobar #SBS

SBS lanceert nieuwe vorm van interactieve tv-reclame met Chio, 24I, Isobar en Carat

Dentsu Aegis Network, partner | 2 juni 2017, 13:58

Deze week start de campagne van zoutjesmerk Chio Heartbreakers met ondersteuning van HbbTV bij de SBS-zenders. Binnen Nederland zet SBS Broadcasting daarmee als eerste de stap wat betreft de implementatie van addressable tv. SBS slaat hiervoor de handen ineen met Chio, 24i, Isobar en Carat. Dit wordt gedaan voor de introductie van de nieuwe Chio Heartbreakers met paprikasmaak.

Bij 400.000 Nederlanders die in staat zijn om het HbbTV-signaal te ontvangen, verschijnen layers in beeld tijdens het door Talpa geproduceerde programma Zullen we een spelletje doen? Op die manier worden online activaties aangeboden binnen het lineaire kanaal.

De interactieve boodschap van Chio wordt vertoond bij de chipsmomenten  in het SBS6-programma, Daarnaast worden de Chio-interactiemomenten komende weken ingezet binnen de commercial breaks voor additioneel bereik. Na uitgebreide HbbTV tests rondom Champions League wedstrijden en het programma VTwonen, heeft SBS nu een gestandaardiseerde oplossing ontwikkeld om structureel aanvullende content voor de consument enerzijds en geadresseerde mogelijkheden voor de adverteerder anderzijds aan te bieden.

Dorine van Mullem-Ale, Director Business Intelligence & Strategy bij SBS: “Onze ambitie als broadcaster is dat wij addressable tv binnen heel Nederland de norm willen laten zijn. Dat biedt contentverrijking voor de consument en voor de adverteerder relevante contactmomenten. Graag neem ik een voorbeeld aan landen als Duitsland en Engeland die zeer succesvolle stappen hebben gemaakt binnen het nieuwe tv-kijken. Wij hebben het volste vertrouwen in Carat, Isobar en 24i om addressable tv tot een succes te maken. De eerste stap als onderdeel van een uitgebreide datastrategie is nu genomen met een gestandaardiseerde oplossing die we uit kunnen rollen naar alle adverteerders”.

Ronnie van Briemen, Head of AV Media bij Carat: “Praten over HbbTV is één en het daadwerkelijk doen vereist ondernemerschap. In samenwerking met onze partners SBS, 24i en ons zusterbureau Isobar, voor de experience, bieden wij Chio deze primeur. Onze visie is dat televisie absoluut van grote waarde kan blijven voor merken.”

Melvin van Gom, Technology Director bij Isobar: “Deze digitale injectie vinden we noodzakelijk om het medium televisie kracht bij te zetten in het digitale tijdperk.” 

HbbTV combineert lineaire broadcasttechnieken met internet. Via HbbTV kunnen diverse online diensten aan consumenten (contentverrijking zoals behind the scenes, interviews, spelletjes en ecommercefunctionaliteiten) en adverteerders (verbeterde targeting opties om de gewenste verschuiving van contextuele advertenties naar one-to-one advertenties te faciliteren) aangeboden worden.


 

en  zijn onderdeel van Dentsu Aegis Network Netherlands (DAN). DAN is één van de grootste internationale netwerken van media-, marketing- en communicatiebureaus. We helpen klanten relaties op te bouwen met de doelgroep door efficiënte inzet van data, media, creatie en technologie. Gezamenlijk werken we aan de beste geïntegreerde merk-, media- en digitale communicatieoplossingen. Dit doen we voor lokale én internationale klanten.

Met een gespecialiseerd aanbod dat alle aspecten van het digitale spectrum beslaat, is Dentsu Aegis Network de nummer 1 in digital in Nederland.

Reacties op dit artikel (3)

Comment author avatar
Avatar

Arno Peperkoorn

(6 juni 2017, 13:58)
Hoera!!! Dingen doen is altijd beter dan niets doen. Daarvoor alleen maar hulde!

Maar layers....waar we 15 jaar geleden eerst digital advertising gingen doen met een TV pet op doen we het nu andersom? Ben echt heel benieuwd naar de resultaten en reacties.
Avatar

Hans Veenman

(6 juni 2017, 20:40)
Op de foto ziet het ernaar uit dat midden in programma's het beeld verstoord gaat worden met opdringerige reclames. Nog meer hinder voor de tv-kijker dus, en dat noemen ze dan "aanvullende content". En al die overlast voor een onnozel zoutje met, jawel, wauw!, paprikasmaak! Echt waar, paprikasmaak! Geen kiwi of tomaat, maar paprika! Nou nou nou! Daar zit de wereld echt op te wachten. En dat krijg je te zien tijdens de chips-momenten in het SBS-6 programma! Echt waar! Chips-momenten. Hoe verzin je het. Staat het woord al in de Van Dale? En dan gaat de chipsfabrikant interactief met jou worden. Dus dat hij jou rechtstreeks, one-to-one, die chipjes met paprikasmaak probeert aan te smeren, wat reclamemakers met andere dingen ook wel via de telefoon proberen of met aanbellen aan de deur. Ja, zo is het nieuwe tv-kijken echt wel een verrijking.
Avatar

Ronnie van Briemen

(22 juni 2017, 9:28)
http://www.carat.nl
Bedankt voor je reactie. Of we kunnen juichen wachten we af tot het einde van de reeks uitzendingen. Begrip voor de opmerking met betrekking tot de creatie. Goed om mee te geven is dat we uiteindelijk waardevolle data verzamelen. Je bent van harte welkom op ons kantoor voor een bakje koffie en om inzage te krijgen in de resultaten.

Dit is een bijdrage van

Dentsu Aegis Network

Partner

Meer van deze partner
Whitepapers van deze partner
Nu op Twitter