Creatie & Campagnes

Op platform 'Woord voor Woord' kun je letterlijk woorden doneren tegen eenzaamheid

Redactie | 28 september 2017, 10:00

Bureau Code d’Azur, De Regenboog Groep en bekende auteurs beginnen campagne tegen eenzaamheid.

Amsterdamse auteurs zoals meester Bart, Hedy d'Ancona en James Worthy komen in actie tegen eenzaamheid bij stadgenoten. Zij schreven korte verhalen, die in eerste instantie onzichtbaar zijn op het platform uitdeeenzaamheid.nl. Bezoekers kunnen woorden doneren, €2,50- per stuk. Zo wordt het verhaal woord voor woord onthuld.

Structurele donaties nemen af
Het is een campagne van De Regenboog Groep, een maatschappelijke organisatie die zorgt biedt aan Amsterdammers in (sociale) armoede. Het goede doel speelt in op het feit dat structurele donaties al jaren afnemen.

‘Mensen kiezen steeds vaker voor eenmalige donaties’, vertelt Nik Nieuwenhuijs van bureau Code d’Azur. Woorden vormen de basis van het idee. 'Dat is volgens ons spot on, omdat woorden ook de basis vormen van sociaal contact. Juist dat wordt door eenzame mensen zo gemist.'

Er komen meer verhalen bij
De Regenboog Groep wil het platform het hele jaar door aanvullen met nieuwe verhalen en heeft daarom contact met diverse uitgevers en schrijvers. Het eerste verhaal van James Worthy is inmiddels volledig gedoneerd.

De campagne bestaat uit tv-reclame, print, out-of-home, radio, online en diverse guerilla-acties.

Over de auteur

Reacties op dit artikel (2)

Comment author avatar
Avatar

lolnexus

(28 september 2017, 17:41)
http://apkdownloads.net/apps/lolnexus/
Valuable information! Looking forward to seeing your notes posted. The information you have posted is very useful. Keep going on, good stuff. Thank you for this valuable information.

Gerelateerde items woord voor woord Eenzaamheid Code d'Azur

Meer in channel Creatie & Campagnes

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Populaire blogs