Marketing Technology

Mediaxplain stemt reclame bij de bagageband af op vluchtdata

Redactie | 10 juli 2017, 17:29

Ben jij interessant voor de adverteerder? Dan krijg je een specifieke reclame op het moment dat je je bagage oppikt

Internationale toeristen krijgen bij aankomst op het vliegveld een specifieke reclameboodschap bij de bagageband. Bureau Mediaxplain* kan op die manier nog gerichter reclame maken.

Relevante reizigers krijgen speciale boodschap
Mediaxplain* combineert programmatic digitale out-of-homereclame met live vliegdata. Dat is nog niet eerder gedaan in Nederland. Het is onderdeel van een mediastrategie voor een klant die meer internationale toeristen wil trekken (de klant wil anoniem blijven).

Zodra een vliegtuig van een van de meest interessante landen (high potentials, in dit geval landen als het Verenigd Koninkrijk, Israël en Amerika) aankomt, ontvangt het systeem een signaal. Deze trigger geeft door dat relevante reizigers hun bagage bij een specifieke bagageband komen ophalen. Op dat moment laten Mediaxplain* en MyAdBooker de advertentie van de opdrachtgever zien op een digitaal scherm (‘kom nu naar …’).

Op die manier willen de partijen de juiste doelgroep op bereiken, op het juiste moment. De techniek werkt deze zomer op Eindhoven Airport en Rotterdam The Hague Airport.

 

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Meer in channel Marketing Technology

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs