Marketing Technology

Amsterdamse start-up ontvangt forse investering voor ‘chattende’ banner

Rob Beemster, redactie | 19 juli 2017, 10:21

Interactieve Chad Banner laat de consument ‘chatten’ met online advertenties.

Wie de investeerders zijn en om welk bedrag het gaat, wil Chads World (de bedenker van deze vinding) niet bekend maken. Maar naar verluidt gaat het om een 'forse investering'.

De inzet van chatbot technologie in display banners maakt conversaties op grote schaal mogelijk tussen merken en consumenten. Zo kan de consument een vraag stellen naar aanleiding van een aanbieding of in de chat een verkoop afronden, terwijl adverteerders en uitgevers de kans krijgen om meer te leren over hun bezoekers voor relevante aanbiedingen in de toekomst. 

Het idee voor de Chad Banners is ontstaan uit ergernis over de huidige ‘in your face’ en remarketing banners die moeten worden weggeklikt om een website te kunnen bezoeken. 'Dat is een negatieve interactie,' zegt oprichter Jorn Eiting van Liempt: 'Chad Banners lost dat probleem op.' Diverse adverteerders, waaronder een  loterij en een grote bezorgdienst, zouden zich al hebben gemeld met interesse.

Chads World wil de investering gebruiken om het platform door te ontwikkelen naar een SAAS oplossing en het team uit te breiden. Chads World is ontstaan binnen Aimforthemoon, een startup-studio dat nieuwe bedrijven ontwikkelt in samenwerking met corporates. 

Over de auteur

Reacties op dit artikel (2)

Comment author avatar
Avatar

Red Button

(20 juli 2017, 15:28)
We (Red Button Digital) hebben een maandje geleden in opdracht van HavasLemz een chat banner gemaakt voor Peugeot. Deze draaide op basis van hun bestaande chat systeem (groot voordeel). De banners werden geserveerd op Marktplaats en we konden verschillende prefill content tonen op basis van zoek en filter opties binnen Marktplkaats (bivoorbeeld, 'je zocht op VW Polo...). Daarnaast kon je natuurlijk chatten met een echt persoon omdat de chat gekoppeld is aan hun bestaande chat. Dus geen bot.
Avatar

Jorn Eiting van Liempt

(28 september 2017, 12:05)
Beste Red Button, het bouwen van een banner met chat interface op een specifieke publisher site is altijd al mogelijk geweest en zijn vele voorbeelden van.

Het unieke aan Chad is dat je een chad banner gewoon via de reguliere ad exchange kunt laten draaien. Daarmee ben je onafhankelijk van publisher en is er geen technisch ingrijpen nodig.

Zo kun je dus je reguliere campagne strategieën hanteren en gewoon alle targeting tools blijven gebruiken.

Het ontsluiten naar live chat is uiteraard altijd mogelijk, maar om in een kanaal als display alles live af te handelen is niet schaalbaar.

Gerelateerde items Chad World Banner Chatten

Meer in channel Marketing Technology

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs