Creatie & Campagnes

Acht bekende YouTubers leren kinderen vloggen in de Hema

Redactie | 1 mei 2017, 15:55

Hema en bureaus XXS en Merktroubaour beginnen vlog academy

Foto: de jongens van kanaal Ponkers.

Warenhuis Hema trapt het nieuwe schoolseizoen af met een ‘summer school’ waarbij scholieren les krijgen van bekende YouTubers. Acht populaire YouTube-sterren leren middelbare scholieren hoe zij hun eigen kanaal kunnen beginnen en verbeteren.

Vlogstudio's in de winkel
De docenten maken zichzelf bekend via hun eigen YouTube kanaal. Een paar bekende namen zijn Beautynezz met bijna 520.000 volgers en Ponkers met meer dan 442.000 volgers. Middelbare scholieren (11 tot en met 18 jaar) kunnen zich opgeven om bij hun les aanwezig te zijn. De lessen vinden plaats in speciaal ontworpen vlogstudio’s in Hema-winkels. Wie er niet bij kan zijn, kan de les online volgen via een livestream.

Vervolg op Eigen school, eigen ding
De campagne is een vervolg op die van vorig jaar: Eigen school, eigen ding. Die campagne draaide om het inzicht dat scholieren zich willen onderscheiden en daarom graag hun schoolspullen personaliseren. Kinderen konden bijvoorbeeld meedoen aan DIY (do it yourself)-workshops.

Waarom start de Hema zo’n vlogschool? Desiree Vernie, marketing- en communicatiemanager: ’Je eigen identiteit ontdekken is belangrijk voor tieners en we weten dat YouTube en vlogs hierin een belangrijke rol spelen. Daarom bieden we dit jaar naast de DIY-workshops ook de vlog academy.’

Ze vertelt dat het personaliseren van schoolartikelen een belangrijk onderdeel van de campagne blijft. De YouTube-docenten nemen ook video’s op met tips om een eigen draai te geven aan je agenda, multomap of etui.

Er bestaat ook een onafhankelijke YouTube-school met bekende YouTubers als docenten. Lees meer.

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Hema schoolcampagne Back To School

Meer in channel Creatie & Campagnes

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs