Marketing Technology

#lekkersociaal 39, over de sneaky wereld op Instagram en minder klikmomenten op Facebook

Blauw Gras, blogger | 28 september 2017, 15:59

Creative content agency Blauw Gras praat je bij! Deze week over commentpod’s op Instagram, nieuwe filters op Snapchat en een upgrade van je livevideo’s.

Instagram denkt mee

Er zijn mensen die standaard pessimistisch zijn, en dit zijn precies de mensen die altijd boze reacties plaatsen onder posts. Niet leuk, en tot voor kort kon je hier op niets tegen doen. Behalve deze berichten steeds maar weer te verwijderen. Maar daar is verandering in gekomen! Je kunt vanaf nu namelijk instellen dat bepaalde mensen niet kunnen reageren onder je posts. Handig, als je weet dat ze toch nooit iets positiefs te melden hebben.

Knap filmpje

Een video uitzenden op Instagram is natuurlijk een goede manier om te engagen met je volgers. Op Instagram gaat er geen foto online zonder dat deze uitgebreid bewerkt is, met een filtertje hier en een aanpassing in de belichting daar. Daarom dacht Instagram: dat moeten we ook in onze live video’s kunnen. En dat is precies wat vanaf nu mogelijk is: live video filters. Dus zelfs als je live aan het uitzenden bent, kun je jezelf van je állerbeste kant laten zien. Nice!

Slim schakelen

Facebook wil de (vele) tijd die je besteedt op je telefoon nóg iets praktischer gaan inrichten. Op dit moment wordt een nieuwe functie getest die het aantal klikmomenten vermindert. De update zou inhouden dat je in direct kunt overschakelen naar WhatsApp. Je hoeft dan niet eerst op de homebutton van je telefoon te drukken en daarna op Whatsapp. Scheelt toch weer twee klikken!

Perfectie voor alles

De. Perfecte. Foto. Ja, daar doen we praktisch alles voor. Niet gek dus dat er steeds meer filters komen die dit helpen realiseren. heeft nu een nieuwe filter die de lucht op je foto herkent, zodat je die kan veranderen in een andere lucht. Dagelijks komen er andere soorten luchtfilters bij, om het toch een beetje spannend te houden. Dus op klaarlichte dag een prachtige sterrenhemel fotograferen? Snapchat maakt het mogelijk.

Busted!

Je kent het wel, iemand die je niet kent een foto van je. Eerst denk je nog dat het misschien gewoon komt omdat je zo’n prachtige foto geplaatst hebt. Maar dat hoeft dus niet altijd het geval te zijn. Jammer, joh.

Er zijn namelijk bedrijven die je kunt betalen om uit jouw naam foto’s voor je te liken Het werkt vrij simpel. Je betaalt een maandelijks bedrag aan zo’n bedrijf, daarna wordt er een hashtag gekozen die past bij de content van jouw account. En hoppa, dan worden er per uur 60 likes op posts onder de gekozen hashtag geplaatst uit jouw naam. Het doel? Dat de profielen die jij een like geeft weer terug komen op jouw profiel. Slimme manier om je Instagram te laten groeien of toch een beetje valsspelen?

Dit was ‘m weer! Je bent weer helemaal op de hoogte van al het social nieuws.

Deze bijdrage is geschreven door . Wij zijn een creative content agency met een voorliefde voor social media. Wij zijn content creatieven in de digitale wereld. In een notendop; we creëren, produceren en distribueren content vanuit onze thuishaven aan het Amsterdamse IJ.

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items #social Media

Meer in channel Marketing Technology

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Populaire blogs