Adfo Cannes

‘In Health is momenteel het spannendste werk te zien’

Redactie | 23 juni 2017, 20:33

Wayne Parker Kent interviewt in de laatste Cannes-episode Antoinette Hoes in hun podcast The Brief.

Het Cannes Lions festival is bijna afgelopen. Voor eenieder die dit jaar niet is geweest, raadt Hoes aan om volgend jaar de twee innovatiedagen te bezoeken. ‘Het is wat mij betreft heel erg de moeite waard. Je ziet niet alleen campagnes met de beste technologie, maar er komen ook mensen spreken waarvan je denkt: wauw, die krijg ik niet zo snel in Nederland te zien.’

In Health gebeurt het

De categorie Health & Wellness is een van de favorieten van Hoes. De voormalig ceo van Wunderman/Blast Radius constateert dat creatieve bureaus steeds vaker iets willen maken en waarde willen toevoegen in plaats van alleen te communiceren. ‘In Health, waar iedereen een beetje op spuugt omdat het minder chique is, minder creatief is en het minder betaalt, is op dit moment het spannendste werk te zien.’ Hoes verwacht verder dat wij binnenkort tech goodies zullen kopen van consumer brands als HEMA, Philips en bij een concern als Walmart. ‘Zij hebben het vertrouwen van de consument. Philips heeft al een suite uitgebracht met allemaal verschillende apps waar je je hele familie mee kan meten.’

Augmented reality voor lichamen komt eraan

Hoes gelooft dat wij in de toekomst augmented reality aan onszelf gaan toevoegen. ‘Ik denk dat de augmented reality voor lichamen die er nu aankomt veel meer gaat over verbeteringen en veranderingen die je gaan helpen. Waardoor je lichaam beter functioneert.’

How to become a public speaker

Verder in het gesprek vertelt Hoes over haar ervaringen als public speaker. ‘Voor Cannes had ik voor het eerst een coach in de arm genomen. Ik dacht: dit moet echt heel erg goed worden. En dat is dan ook een verhaal geworden dat ik daarna nog drie of vier keer in Nederland heb gegeven.’ Ook geeft Hoes tips om de zenuwen te onderdrukken.

 

 

The Brief Cannes edition

Dit is de tweede en laatste aflevering vanuit Cannes. Donderdag 21 juni was Kerrie Finch, ceo van FinchFactor en vertegenwoordiger voor Nederland van de Orange Lions te gast om te praten over diversiteit in de industrie.

The Brief is een tweewekelijkse podcast over content, marketing en media. The Brief wordt gemaakt door The Agency, het contentmarketingbureau van Wayne Parker Kent. Beluister de podcast en lees de shownotes voor alle linkjes. De aflevering is ook te vinden in de iTunes-store en alle overige podcast apps.

Lees de shownotes hier.

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Antoinette Hoes The Brief