Marketing Technology

De ultieme wishlist van een ervaren SXSW bezoeker

John Meulemans, blogger | 10 maart 2016, 17:32

Haal de beste en meest inspirerende sessies uit de meer dan duizend sessies op SXSW.

Vandaag begint SXSW. Dit is het zesde achtereenvolgende jaar dat ik een week lang leef in de toekomst hier in Austin, Texas. En natuurlijk heb ik thuis de SXSW app geraadpleegd en de favoriete sessies geselecteerd. Dat zijn er bij mij nog steeds dik vijftig, dus daar moet nog een extra shake-out plaatsvinden.

Hierbij mijn persoonlijke highlights uit het programma van SXSW 2016. Ongetwijfeld handig voor wie &;overwhelmed&; raakt door het aanbod.


Als iets op uitbarsten staat is het wel Conversational Commerce en de hele range van invisible apps. Alle merken moeten zich snel gaan afvragen hoe zij op een relevante manier waarde kunnen toevoegen via apps als Whatsapp, Facebook Messenger, Slack of desnoods ‘good old’ email. Zie ook mijn eerdere post over /why-an-invisible-app-will-be-your-new-bff-2dbdbcdea2f9#.4iejqha5a">invisible apps met concrete voorbeelden.


Voor mij was het interview in 2015 met Martine Rothblatt over AI, Immortality and the Future of Selves () redelijk shocking en tegelijk één van de meest inspirerende sessies. Geen idee dat we al zover waren met kunstmatige intelligentie. Ik verwacht dit jaar, alleen al vanwege het grote aantal sessies, veel verdieping over dit onderwerp te horen; van marketingtoepassingen tot veel breder de impact op onze samenleving.


De afgelopen jaren heb ik al aardig wat sessies over robots bijgewoond. Het grote verschil dit jaar is dat de sessies in mindere mate gaan over (verre) toekomstbeelden, maar concreet inhaken op de robot als ‘’ en de implicaties op de arbeidsmarkt en


Deze dringen net als robots in rap tempo ons leven binnen de komende twee jaar. Wat betekenen ze voor de manier waarop steden in elkaar zitten, hoe we reizen en welke nieuwe diensten of zelfs appstores ontstaan er? Veel sessies duiken vol op deze nieuwe werkelijkheid.


Dan zijn er nog diverse speciale tracks, waarvan SxFashion mij vorige jaren goed is bevallen. Als er ergens veel innovatie plaatsvindt is het wel in fashion. In de sessies onder SxFashion kun je kennis maken met alle innovators, disrupters en visionairs uit deze wereld. De toekomst van retail is een terugkerend thema binnen SxFashion.


In 2014 was Oculus Rift de talk of the town en in 2015 waren er behoorlijk wat sessies gewijd aan VR. Dit jaar zien we een hele VR-AR track met zeker 26 sessies die hier verder op ingaan.

Overige losse interessante en futuristische sessies
, , , en. Voor de influencer business van pak ik  natuurlijk nog even mee.
En wellicht dat ik nog aanschuif bij één van de vele sessies over .

Pak het on-offficiele programma mee
Hoewel morgen het programma pas officieel begint staan wij vanavond al op de . Al jaren vaste prik en bijzonder leuk om een kijkje in de keuken te nemen van Austin&;s startups. Interesse? Houd dan ook Twitter in de gaten voor pop-up events. Zo kwamen we al eens spontaan bij Under Armour en een feestje bij Evernote terecht. Super interessant.

De allerlaatste sessie
SXSW afsluiten doe je natuurlijk bij de  van Bruce Sterling. In stijl met een Texaanse

Afspreken in Austin? Stuur even een !

Over de auteur

John Meulemans
John Meulemans
John is oprichter van influencer marketing agency 3sixtyfive. Lees meer over John Meulemans

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Sxsw 3Sixtyfive ai

Meer in channel Marketing Technology

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Populaire blogs