Marketing Technology

'Bedrijven die hun tv-commercials simpelweg doorplaatsen op Facebook of YouTube zijn inefficiënt bezig'

Marlies Hakvoort, blogger | 31 maart 2017, 14:54

Jelle Kolleman, MADE.FOR.DIGITAL

Jelle Kolleman (Made.for.Digital( over de mogelijkheden die online video retailers en e-commerce bedrijven biedt.

Jelle Kolleman is mede-oprichter en creatief directeur van Made.for.Digital, een productiebedrijf dat film en content produceert voor alle digitale platforms. Kolleman is een van de sprekers tijdens het , dinsdag in Hilversum. 'Er is een enorme kloof ontstaan tussen wat reclame en film makers willen maken, wat ze gewend zijn om te maken en wat we online aan video nodig hebben. Ik zal tijdens het café het probleem schetsen en laat een aantal goede en foute voorbeelden zien van adverteren met video op Facebook en YouTube.'

Kolleman vindt het belangrijk om te zien hoe adverteerders hun rol proberen te vinden in dit nieuwe speelveld. ' dat Adidas stopt met tv-reclame is natuurlijk wel tekenend,' zegt hij.  

Zelf kijkt Kolleman veel naar online video en hij heeft ook wel eens wat aangeschaft naar aanleiding van zo'n video. 'Vooral Kickstarter projecten die mij op Facebook weten te vinden met snelle pakkende video’s. Facebook bekijk ik op mijn telefoon, en vanaf mijn mobiel is een aankoop ook sneller gedaan dan vanaf m’n desktop, dus dat is nog een argument om juist mobiel te experimenteren met video”.

Weinig merken en bureaus die genoeg aan het experimenteren zijn

Helaas ziet Kolleman ook veel bedrijven die meer kunnen doen met online video. 'Alle bedrijven die hun tv-commercials simpelweg op Facebook of YouTube pre-roll doorplaatsen zijn zeer inefficiënt bezig. Zonde. Er zijn echt nog maar weinig voorbeelden van merken en bureaus die genoeg experimenteren en hiervan leren.'

Als positieve uitzondering noemt hij JWT, 'dat voor de ING-bank goed gebruik maakt van mobile video.'

Een ander bedrijf dat online video slim inzet om hun producten of diensten te verkopen is de Amerikaanse verzekeraar Geico. 'Zij maken geniaal gebruik van de (on)mogelijkheden van YouTube, maar ook in NL is een aantal grote e-tailers die experimenteren met vormen van video, zoals Bol.com, Wehkamp en CoolBlue.'

Het Cross Media Café wordt georganiseerd door iMMovator en Beeld en Geluid. De vakbijeenkomst is gratis te bezoeken, echter wel na inschrijving via de Naast Made.for.Digital zijn er bijdragen van onder andere RTL Nederland, Brandfighters en Tiny Riot.   

Over de auteur

Marlies Hakvoort
Communicatie voor iMMovator Cross Media Network en Community Manager van Hilversum Media Campus Lees meer over Marlies Hakvoort

Reacties op dit artikel (1)

Comment author avatar
Avatar

junsukiu

(16 juni 2017, 5:10)
I really like this, I just found out about this. Will be recommending you and your articles to writing friends.Thank you for your generosity. This was an incredibly wonderful article. Thanks for providing these details.
https://happywheelsaz.com

Gerelateerde items Online Video E-Commerce

Meer in channel Marketing Technology

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Populaire blogs